Dijon et Prenois

Na 5 wedstijden in Assen te hebben gereden was het nu tijd om naar Frankrijk af te reizen.
Met hoge verwachting reisde het TT Racing Team af naar het prachtige circuit in Dijon,
waar vorig jaar 2 keer een 3e plek werd behaald.

De doelstelling was dan ook om vanaf de eerste startrij te vertrekken, dit is helaas niet gelukt. Na wat kleine foutjes in de kwalificatie was het een 5e startpositie voor beide races.

In beide races was het een spel met bandenkeuzes, en liep de spanning hoog op.

De eerste race werd uiteindelijk met intermediate banden verreden. De start was niet goed van de coureur uit Staphorst, die hierdoor 2 plekken verloor.
Gelukkig duurde het niet lang totdat de posities terug werden gewonnen en al snel had Eduard de 3e positie in handen. Met nog 3 ronden te gaan begon het licht te regenen en werden de rondetijden langzamer. De coureurs die voor regenbanden hadden gekozen waren nu sterk in het voordeel. Hierdoor moest Eduard helaas nog 1 plekje prijsgeven in de laatste ronde en werd als 4e afgevlagd.

De 2e race werd verreden met regenvóórband en een intermediate áchterband.

Na een slechte start moest Eduard 4 plekken prijsgeven. Net als in de eerste race werden die plekken weer snel goedgemaakt. De eerste ronde kwam Eduard als 5e door, na 3 rondes kwam er een serieuze regenbui. Het bleef gedurende het restant van de race doorregenen. Hierdoor werd het steeds moeilijker om de achterkant onder controle te houden.

Het werd al snel duidelijk dat er een verkeerde bandenkeuze was gemaakt. Helaas konden we die fout niet meer herstellen en was de race zo goed mogelijk uitrijden de enige optie. Er werden ronde na ronde plekken prijsgeven, wat uiteindelijk resulteerde in een 15e plaats.

Voorafgaand aan de reis naar Dijon had Eduard de 3e positie in het klassement. Na de beide races in Frankrijk reisde het team terug met de 4e plek in handen.

Hoewel de tweede race een matig resultaat opleverde, bleef de schade in het klassement dus beperkt.

Dijon et Prenois

Na 5 wedstijden in Assen te hebben gereden was het nu tijd om naar Frankrijk af te reizen.
Met hoge verwachting reisde het TT Racing Team af naar het prachtige circuit in Dijon,
waar vorig jaar 2 keer een 3e plek werd behaald.

De doelstelling was dan ook om vanaf de eerste startrij te vertrekken, dit is helaas niet gelukt. Na wat kleine foutjes in de kwalificatie was het een 5e startpositie voor beide races.

In beide races was het een spel met bandenkeuzes, en liep de spanning hoog op.

De eerste race werd uiteindelijk met intermediate banden verreden. De start was niet goed van de coureur uit Staphorst, die hierdoor 2 plekken verloor.
Gelukkig duurde het niet lang totdat de posities terug werden gewonnen en al snel had Eduard de 3e positie in handen. Met nog 3 ronden te gaan begon het licht te regenen en werden de rondetijden langzamer. De coureurs die voor regenbanden hadden gekozen waren nu sterk in het voordeel. Hierdoor moest Eduard helaas nog 1 plekje prijsgeven in de laatste ronde en werd als 4e afgevlagd.

De 2e race werd verreden met regenvóórband en een intermediate áchterband.

Na een slechte start moest Eduard 4 plekken prijsgeven. Net als in de eerste race werden die plekken weer snel goedgemaakt. De eerste ronde kwam Eduard als 5e door, na 3 rondes kwam er een serieuze regenbui. Het bleef gedurende het restant van de race doorregenen. Hierdoor werd het steeds moeilijker om de achterkant onder controle te houden.

Het werd al snel duidelijk dat er een verkeerde bandenkeuze was gemaakt. Helaas konden we die fout niet meer herstellen en was de race zo goed mogelijk uitrijden de enige optie. Er werden ronde na ronde plekken prijsgeven, wat uiteindelijk resulteerde in een 15e plaats.

Voorafgaand aan de reis naar Dijon had Eduard de 3e positie in het klassement. Na de beide races in Frankrijk reisde het team terug met de 4e plek in handen.

Hoewel de tweede race een matig resultaat opleverde, bleef de schade in het klassement dus beperkt.

Foto's